Essaykonkurrencen 2026

Hvert år udskriver Forældreforeningen på Silkeborg Gymnasium en essaykonkurrence blandt alle 3.g-eleverne. I 2026 deltog i alt 49 elever i konkurrencen, og Forældreforeningens bestyrelse udvalgte i forbindelse med årets dimission tre essays til præmiering. De tre vinderessays kan læses her:
1. præmie (3000 kr. fra Forældreforeningen): Willads Gorm Pedersen 3r
2. præmie (2000 kr. fra Forældreforeningen): Frederik Seiersen 3i
3. præmie (1000 kr. fra Forældreforeningen): Merle Busch Højmark 3ak